Wednesday, December 1, 2010

Ratu kebaya

ai laikkkkkk!!!nampak kurus...hehe


wah!tajuk sangat xbleh blah.....rase cam nakkk......dangggg!!!hamek sedas..hahahaha...sabo2..


dulu, aku sangat ler suke berkebaya nie..dah lame dah aku tinggal kan baju kebaya nie...since kurung moden kembali 'in', aku dah xbuat baju kebaya...banyakkkkk baju aku kurung moden...tetibe, teringin plak nk berkebaya balik..aku gi la selongkar gobok kat umah mama tuh..banyak rupenye koleksi kebaya aku..dari yang labuh, sampai la yang pendek...nyonya style jer aku xde....

ko gemok, mne cantek pakai kebaya..

ahhh!!ikut suke aku la nak pakai ape pun..bukan mintak duit ko pun aku buat baju kebaya..kalau xsuke tengok, sila tutup mata!!dush2...standard la orang2 akan cakap camtuh kpd yg "comel2" cam aku nie...aku ade 1 ayat yg best nak jawab mulut2 puaka tuh...korang leh la counter balek...bagi jer sedas ayat neh...

ko dengki pesal??aku ade lemak berlebihan, bleh tunjuk2...ko hadooo???tak doo kan???senyap!!!!

hahahaha...ala, bolayan jer stigma masyarakat otak sempit tuh..aku lawa per pakai kebaya...hehe...yang penting, korang konfiden yang korang leh carry ape2 jer yang korang pakai, sure orang lain pun tengok korang cantek...nie, kalau tuan punye badan pun cam segan2 jer, camne orangt lain nak nampak ko cantek??kompiden xdok!!siyes..ape2 pun yang korang sarung kat badan tuh, janji korang leh carry personaliti baju tuh, sure orang lain pun nampak korang nie cun jer memanjang..

pose Mak Limah balik pasar!!haha
tapi kan, aku perassan satu mende...kalau aku pakai kebaya or kurung moden, aku otometik jadi sopan...jalan pun ala2 kemut2 gitew...lagi2 pakai ngn heels...memang ler terserlah gadis melayu nyer!! speaking of gadis melayu, aku ade satu story nk gebang nie... mase 1st season gadis melayu on air kat TV9 dekat dihati, mama sebok ler suh anak dara die yg sorang nie masuk.. siap cakap, tahun depan kalau ade iklan bagitau ade audition gadis melayu, suh aku cepat2 pegi..time tuh, aku pun da nekad la, season 2 aku mesti pegi audition..maka, aku pun mule la buat persiapan fizikal n mental...sudahnye, seaason 3 dah habis pun kat TV9 tuh, xde pun aku gi audition!!hhahahahaha....

oke. lari tajuk!!kat sini aku nk share sikit info pasal kebaya neh...

  • dikatakan berasal dari perkataan arab 'kaba' yang bererti 'pakaian'.
  • sebelum thn 1600 di pulau Jawa, kebaya hanya dipakai oleh golongan keluarga kerajaan.
  • bila Belanda menjajah, wanita2 eropah mula mengenakan kebaya sbg pakaian rasmi.
sumber dari bernama sahih dari en.wiki..

No comments:

Post a Comment