Thursday, December 2, 2010

Jalan-jalan

pada suatu hari......hahaha...xde la..ade la satu petang tuh..balik dr ofis, menyinggah jap kat Jusco Maluri..sekarang kan tengah sale...pada sesape yg ade J-card tuh, elok ler pegi shopping kat JJ sebab 1-2Dis ade J-card day...

lari tajuk sket..

Niat asal nye pegi JJ nie sebab nk carik kasut...puas la aku meronda sume tempat yang ade jual kasut...sume tengah ade promotion plak tuh...siap sampai 50% lagi kat Vinnci tuh..longgok kasut..!!tapi, hasil pencarian sepasang aksut utk diri ku???yang hadoo!!tensen aku..dah la, give up!!len kali la aku sinngah sini lagi carik kasut..

jalan punye jalan, sampai la kat food court..kaki nie cam tau2 jer aku tengah lapar..terus jer die menuju kat food court..hahaha....kalau korang penah gi JJ Maluri, korang akan perasan ade Laksa Shack kat depan food court bertentangan ngn Secret Recipe..tapi, da tutup..bile ntah tutup nye....baru perut aku beraangan nk kne isi ngan laksa Johor from Laksa Shack...tengok2, da xde!!da kne ganti ngan kedai lain...

tetibe nampak 1 kioks...

dah lame tau teringin nak makan benda nie...

pernah makan kat satu restoran nie dulu...

tapi mahal ya amat...kat kioks kecik cam nie mesti murah kan,...??

xde fikir panjang2, terus order n bayar....

Takoyaki

nie la takoyaki..dah lame teringin nk makan...memule, nampak benda nie kat TV..ade satu rancangan TV S'pore ala2 JJCM tu la...die pegi kat satu food court kat S'pore tuh ade jual takoyaki nie..BTW, nie Japanese food..pas tengok citer tuh, aku punye la teringin nak try....ade la skali tu, gi makan kat Ichiban Ramen dgn my gf..aku plak rase cam dah kenyang..nk order la yg light2 jer...kat menu, aku nampak la takoyaki nie...xde da piker 2x..terus je order...xperasan yang harga die dalam 9hengget utk 6ketul!!kecik2 plak tuh...yg nie bleh tahan lagi, beso gak la...3 for RM4.30...

Takoyaki kat Ichiban Ramen...
ha...nie la rupenye takoyaki kat Ichiban...yg dalam mangkuk tuh my gf pnye makanan...chicken ramen klu xsalah..ntah la, da lupe name die...takoyaki nie sebenonye, rase cam cekodok tepung tuh jer...pastu tengah2 die ade isi. yang kat JJ tuh, aku mintak prawn...kat Ichiban plak, depa letak squid..pastuh depa masak dalam pan khas yang bentuk nye cam tempat masak kaya ball tuh...pastu, di pusing2 kan sampaila jadi bulat....nak tau lebih lanjut, korang check out la ngn kakak wiki nie erk pasal takoyaki...hehehe...selamat mencuba TAKOYAKI!!!!


2 comments:

  1. serius org sgt2 suka tokoyaki tuh k.. org salu order letak sotong tuh.. best sgt.. sbb complete, ade sayur, aaargggh!! rindu gila ngn jj maluri.. semua ade!!

    ReplyDelete
  2. eh..sktg die da letak dlm polisterin..tp dlm bekas cm big mac McD tuh!!

    ReplyDelete