Monday, January 24, 2011

Mistakes....

NOBODY's PERFECT!!! so, jangan lah bercakap macam diri tu sempurna....Aku ikhlas terima segala teguran dari orang2 sekeliling aku....tapi, haruslah diingatkan kepada yang menegur itu..."betulkah cara aku menegur??"

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

setiap manusia berbeza, aku tau tu...aku terima cara kau.kasar.walaupun kau kata tidak.baiklah.aku terima.

cara aku??bulat2 kau tolak.kata kau?aku nak diri aku betul.mungkin.kata aku, kau pun sama.sebab?kau tak dapat terima bila aku kata kau salah!terpulang.kesimpulan, kita sama-sama nak menang.sebab kita sama-sama rasa kita betul.salah ke?kita tegakkan pendirian kita bila kita rasa kita betul.ego ke macam tu?

Tiada yang sempurna.semua buat salah.aku pun!kau pun sama!ya, kau mohon maaf.ikhlaskah?aku terima.urusan ikhlas, antara kau dengan Allah.DIA saja yang tau.aku anggap kau ikhlas.

Hina kah manusia bila buat salah?kau xpernah?kau sempurna?

aku pun sayang dia,dia yang ada dengan kau.aku ada dengan dia sebelum kau.tak mungkin aku sengaja nak sakiti dia.mustahil!kalau dia betul-betul kenal aku, dia patut tau.."marah bukan sifatku!".sejauh mana aku boleh marah, dia tau. lama mana aku boleh marah, dia tau.itupun kalau selama ni dia ambil tau.tanyalah dia.

maaf kalau sebelum ini kau rasa melibatkan maruah.maaf lagi.maaf!itu saja yang termampu.

kau yang tau mana dia.sampaikan lah pada dia.amanah aku.sampaikan lah maaf ini pada dia.dia aku sayang.walaupun aku tau dia sayang kau seorang.aku tak kisah.wahima dia benci aku!aku tetap sayang dia.janji aku, "kawan selamanya" aku pegang sampai mati.walau dia tak nak!sampaikan lah.....

kalau kau baca ini.kau rasa ini pasal kau?nak serang aku lagi?maaf sekali lagi kalau kau marah.maaf!






Pengajaran buat semua kesayangan aku..................
maafkan aku........
semua ini salah aku......
=(

No comments:

Post a Comment