Monday, November 29, 2010

terowong SMART

Fail:KL-SMARTtunnelentrance.JPG
SMART Tunnel


hari jumaat lepas, mase balik ofis, aku lalu la jalan yg biase aku lalu time nak balik..mebi disebabkan aku balik  pada time yg same ngn orang2 lain balik ofis (ofis hour hr jumaat smpai kul5 tp aku balik 5.30pm), maka nye kat lepas Jalan Imbi nk ke bulatan Kg. Pandan tuh jammed teruk!!aku pun amik la jalan lain nak balik..aku lalu la terowong SMART..first time tuh lalu terowong SMART...neves pun ade gak...ye la, da la dalam terowong, aku xpernah lalu plak tuh....kete2 lain kemain lagi laju nye lalu dlm tuh...mane idak nye, jalan ya amat clear..diorang dah semestinya da biase lalu situ...

kagum gak la dengan M'sia nie mampu ade teknologi yg semacam SMART Tunnel nie...bayangkan la erk...dr  Jln Tun Razak sampai ke Jln Sg. Besi lbh kurang 5minit jer aku rase xsampai kott......cepat dan pantas!!senang hati jer aku balik umah...ye la, walaupun kuar ofis lambat, aku dpt sampai umah cepat!!!!yg bestnye, 1st time sampai umah b4 akak aku balik!!selalunye, die da siap solat maghrib, aku br sampai....

itu ko gi merewang dulu, dik baru ko balik umah..memang la ko lambat!!Ihehehehe..... :p

tapi, idak ler hari2 aku nk gune SMART jer...ha, nie la rahsia disebalik "cepat dan pantas" SMART tuh...tolnye RM2!!ko kire la brp RM aku habis sehari klu pegi-balik keje nk lalu kat SMART...jgn lupe plak add up tol metramax yg 50sen tuh! tak ker sampai 5hengget sehari tuh utk tol jer!!kalau xlalu SMART, singgit jer sehari aku punye kos...5hengget tuh aku leh wat bayo utk 5hari yg aku xlalu SMART tau..banyak noo margin nyer...memang idak ler lalu SMART hari2...time2 tertentu jer kot bleh la lalu situ....memang la aku akan sampai ofis just dlm 10min jer compared to normal route, aku amek mase dlm 30min paling cepat kalau xjammed sangat..paling lambat pun aku amik mase 45min utk sampai ofis...sangat jimat mase lalu SMART tp tol itew...xpe la, kenapa nk buang RM4 sehari kalau aku mampu bangun awal n redah jer jammed tu...betul x???

but, seriously, aku sangat bangga ngn orang2 yang bina SMART nie..aku ade tgk camne diorang bina SMART nie kat discovery channel Astro juga sangat bermanafaat oke!! starting from zero sampai la siap tunnel tuh..sanggggaaattt impressed kooooo....!!kalau yg xpernah tengok xde Astro usha la SMART official website utk info lebih lg pasal SMART Tunnel nie yer.... 

No comments:

Post a Comment