Tuesday, November 30, 2010

Berbeza, tapi serupa!!

Sape lagi comel??mesti la aku kannn......!!!

sebelah aku tuh, anak buah aku...namenye Ain.. mase kat wedding cucu sedara aku, aku dok la borak ngn si Ain neh kat khemah..kat dalam umah, pengantin tengah akad nikah..tengah best2 merapu yg ntah ape2 tuh, makcik aku yg dari tadi dengo jer kitorang borak neh, tetibe tegur aku..

"Ain, kamu borak ape dgn makcik kamu tu?? kan die dah tua, kamu tu budak lagi..ape yang kamu cerita??"

aku gelak jer...

Ain plak merapu2...

kakak aku yg tolong jawabkan..

"ala, bik..diorang nie memang cm nie...dah geng dah..entah ape2 la yg diorang borak2 tu..."

hahahahaha...

oke, aku ngn ain nie boleh dikatakan berbeza generasi..aku lahir tahun 80an, die plak lahir 90an..kitorang beza 11tahun...jadi rapat maybe sebab:
  1. aku anak bongsu..obviously xde adik..apetah lagi adik pompuan.
  2. Ain anak kedua n ade sorang abang...obviously, die xde kakak...
  3. anak buah aku ade 2orang jer pompuan, Ain n adiknye, Nia...dorang memang xngam..xtau ler nape...
si Ain nie plak, sejak2 da beso nie, selalu ler ikut ape aku buat..kire cam aku nie mentor die la...dak nie memang dari kecik lagi...selalu ler dok menebeng kat aku kalau raya...mesti la aku yg kne pakai kan tudung die yang lilit2 tuh...kekadang, mak die nk buat pun die xbagi...pantang nampak aku mekap...jap gi die kedek2 la datang kat aku tadah muke..dah beso nie, pandai dah pakai eye liner sendiri..takde dah nk tadah muke kat aku...




aku kan suke pakai shawl...die pun ikut2 gak..nak gak beli shawl...mase raya haritu, jenuh la aku ngajo die cmne nak lilit2 shawl tuh...maknye da cakap siang2 da.."mama xpandai nk lilit2 shawl nie...suruh makyaya pakai kan..nanti makyaya xde, pandai2 ler pakai sendiri, mama xleh tolong"...sekarang, da pandai da pkai shawl...nak raya haritu, die membontot aku pegi shopping...tanye aku, kasut ape yg sesuai nk pakai raya...dah la..jadik beauty consultant xbergaji ler aku...asal jumpe kedai kasut jer, aku dok ajar die pattern mane yg ok, mane yg x..aku ske pakai heels, die pun nak gak...skarang, da pandai da pakai heels...haishh!!
berbalik pada soalan makcik aku tadi, ape yang kitorang borakkan???mostly,mencarut mengarut2 jer kitorang nie...borak2 pasal FB..pasal lagu2 best..pasal blog yg kitorang suke...pasal Zack Zukhairi...muahahaha...ape je la mende2 yg mengarut2 yang boleh jadik bahan utk mengumpat berborak....

No comments:

Post a Comment