Thursday, March 24, 2011

Congrats,Dude!!


Mamat yang tinggi sebelah aku tuh, anak sedara aku, Amin...anak sulung abang aku yang sulung a.k.a cucu sulung makpak aku a.k.a cucu kesayangan.. Semalam, die baru dapat result SPM. not a straight A but wayyyyyyyy better than mine. He got 7As and 4Bs. He was a sains+agama student, tu yang amik 11 subjek.. Congrats, Dude!! cukup la 7A tu kan..memandangkan kau pun bukan rajin bebeno...just kau tu terlebih pandai...tak study pun bleh 7A...

mase amik result semalam, makpak nye siap amik cuti lagi nak teman Amin neh amik result.. punye lah tinggi harapan family kat die neh...makpak aku lagi lah....ape yang depa harapkan kat anak2 tak jadi, kat cucu2 la plak diharapkannye..klu bleh, cucu2 tuh ade yang jadi doktor, engineer, arkitek, ustaz.... tu sume yang diharapkan makpak aku kat kitorang adik beradik...satu pun xde yang jadik....

kakak aku da promise kat Amin neh, kalau dapat 11A, hadiahnye pegi umrah b4 masuk U...nie xdpt 11A, sangat tipis la harapan nk gi umrah tuh...Amin neh cam biase2 jer bile makcik nye ajak umrah sebab die dah penah gi mase darjah satu..siap leh nego lagik ngan makciknye..kalau xdpat 11A xdpt umrah, dapat gi Aussie pun ok katenye...amboiiii.......

malam tadi, SIL aku belanje dinner kat Ikan Bakar, Jeram...celebrate la si Amin neh...kat situ memang tempat pebret abang aku laki bini kalau nak blanje makan celebrate ape2 occasions la...gambar akan di upload kemudian eh...heee....

tu je la kott citer dak Amin neh...tak sangka weiiii anak sedara aku yang sulung da bujang...da nak masuk U pun....huuu~

No comments:

Post a Comment