Friday, December 2, 2011

Entah apa-lah!

*sewaktu entri ini diketip (bahasa apakah??abaikan..), penunjuk waktu tertulis "3:28AM"


Dah masuk bulan ke-empat. Hidup macam terbalik. "Siang" aku mula dari petang membawa ke tengah malam.. bila manusia lain enak mengulit mimpi, terkebil2 mata kau xboleh tidur, kan??

Orang tanya aku. "tak mengantuk ker kerja time yg sepatutnya tidur?"
jawab aku, " kau yang kerja time yg sepatutnya berjaga pn boleh ngantuk kan???"
Orang tanya lagi, "Susah lah kalau kawin nanti.. tengah malam baru balik rumah."
aku jawab lagi, "ala, yang kerja siang pun belum tentu ade kat rumah kan bila malam?"

penat lah! nak kena layan satu-satu soalan...
yang terkadang aku rasa macam sengaja..
sengaja nak tunjuk dia lagi bagus...
biarlah...
kan rezeki tu Allah yang bagi...

ade jugak, terasa hati bila orang mengata itu-ini...
tapi, abaikan lah!
"kau pandai nak mengutuk, mengata jer....
makan pakai aku bukan kau yang bagi"
betul tak?

ingat ni cukuplah...
"apa pun pekerjaan yang kita lakukan, lakukan dengan terbaik..
bukan mengaharapkan pekerjaan terbaik utk dilakukan"

boleh faham? tak? pandai-pandai lah!

~Nak balik ke zaman ni, agak2 boleh tak? oh, saya kurus disini~
SDH 2000


*selesai diketip pada 3.46AM tapi bukan langsung di publish...tunggu nanti siang (sekarang dah takde istilah esok!) -iye lah, baru perasan..hari2 pergi kerja "hari ini", bila balik dah "esok" dah. faham tak? abaikan!

1 comment:

  1. menarik bkn??len dr yg len..-shiela nasir-

    ReplyDelete