Wednesday, December 16, 2009

BELASUNGKAWA......

dah lame berniat nk write s'thing utk luahkan kesedihan....tp terbatas kerana waktu...akhirnya,saat yg sesuai telah aku temukan....kalau dipandang pada tajuk entri kali ni,agak serius...memang itulah dia....pagi sabtu dlm perjalanan ke rembau,aku dapat satu sms dari kawan rapat, shida.....
"salam..Nazrul (Kadok) telah kembali ke rahmatullah..sedekahkan Al-Fathihah byk2"
hari yg bermula ceria terus bertukar suasana...terkejut!sedih!m
enyentap hati sanubari aku dgn khabar yg baru sampai...aku terus call shida..nk tau duduk letak cerita sebenarnya...mcm mane boleh terjadi?dimana?bila?banyak soalan yg perlukan jawapan...dari shida,aku dpt tau arwah nk ke Johor utk hantar borang nikah kat tunang die...arwah ke Johor naik motor...takat tu jer cerita yg aku tahu..
::NAZRUL KADIR IN MEMORY::
aku belum lama mengenali arwah...kami belajar sekelas mase form4&5...peribadi seorang 'NAZRUL', memang menyenangkan semua orang yg berkawan dengan die...satu perkara yg aku paling ingat bila teringatkan arwah, senyumannya....setiap masa arwah sentiasa senyum...senyum itu dah jadi sahabat baik arwah...sangat pemurah dengan senyuman...seingat aku,tak ade satu pun wajah arwah yg terakam dalam memori aku tanpa senyuman...itu yg aku paling ingat pasal arwah....ALLAH Maha Penyayang, juga Maha Berkuasa...segala yg berlaku adalah ketentuanNya..."kullu nafsin za iqatul maut"(Setiap yang Bernafas, Pasti akan Mati)...bagi yg masih bernafas, hidup mesti diteruskan...tanpa melupakan yg telah pergi.....

BELASUNGKAWA MOHD.NAZRUL KADIR
05.07.1985-11.12.2009
SEMOGA BERSEMADI DENGAN AMAN DENGAN LIMPAHAN RAHMAT
AL-FATHIHAH......

No comments:

Post a Comment