Friday, June 22, 2012

Tahukah anda.....


  1. Tahukah anda bahawa bekerja lebih masa menunjukkan anda adalah tidak produktif. Kajian mendapati, waktu bekerja selama 9 jam sehari harus digunakan untuk meyiapkan semua kerja anda. Tiada istilah "overtime" itu bagus. Overtime equals to bad time management! 
  2. Tahukah anda bahawa 4 daripada 5 pekerja di Malaysia hanya berkelulusan SPM. Kajian saya sendiri mendapati bahawa 1 bahagian lagi adalah orang yang berkelulusan lebih dari SPM tapi malas! Manakala orang yang berkelulusan lebih tinggi dari SPM adalah bos, sebab tu yang berkelulusan SPM itu adalah pekerja..hewhewhew (style Hanis Zalikha gelak)
  3. Tahukah anda bahawa warna pakaian kita sewaktu pergi kerja akan mempengaruhi mood kita.. Mengambil contoh warna biru, dikatakan warna yang mampu menjadikan si pemakai lebih tenang. Tetapi, kalau hari-hari pakai warna biru, akan membosankan orang lain yang pandang!
  4. Tahukah anda bahawa saya tidak mempunyai boyfriend tetapi setiap hari saya sentiasa ditemani oleh tiga orang jejaka kacak idaman wanita-wanita seMalaysia. Fenomena ini terjadi kerana workstation saya diletakkan ditengah-tengah mereka. Sekarang, cuba anda bayangkan perasaan saya bila ketiga-tiga mereka bercerita mengenai EURO sewaktu saya sedang fokus melakukan kerja-kerja saya??
  5. Tahukah anda bahawa kesemua fakta diatas hanyalah auta semata-mata kecuali nombor 4? Atau, adakah anda cukup bangang untuk mempercayai kesemua fakta diatas adalah benar?





1 comment: