Saturday, September 25, 2010

menjelang raya

Haiiiiiii................!!!!!!!!!
hehehehe...terlebih sudaa...

Dah lame dah blog nie sunyi dan sepi dr sebarang entri...Memandangkan mood raya masih adooo walaupun.....suam2 air suam jerr.....aku akan citer pasal cuti raya aku!!aku cuti 12hari tuh....

err....xde kene mengena ngn aku pun dak nie dpt cuti 12hari..
kalau camtu, dipersilakan pegi ke blog org laen...
terima kasih!!oh....


the story begin.......
8/9-Rabu
Officially cuti aku pun bermula...Tapi, semalamnyer lagi aku dah balik umah.. Pepagi lg dah kena bangun sebab kene follow Kak Nik amik 'kete raya' kat ofis die...Gi skali ngn die so that aku leh drive blk ngn Mr.V n my sis with her new sweetheart, Mr.C.. Alang2 kat KL nie, singgah kat Sogo jap for 'last kopek' pnye shopping...

9/9-Khamis a.k.a Raya Eve.
Nasib baik penyimpan mohor besar raja2 tu mlm td announce that raya falls on 10th..Kalau x,mmg xtido 1malam masak....Disebabkan mama dah masak ketupat last Sunday (cz my 2nd bro nk blk raya umah mertua kt Kelantan), so,menu utk 1st raya will be nasi briyani. xde la nk kne masak awal2 pagi....Bleh la berileks2 sket time pagi. Pas zohor, anak2 sedara kesayangan nie da sebok2 da ajak keluar...Amoi sepet tu sebok nk cari tudung..."Tegen" tu plak, nk gi alter suar n carik songkok... Then kak nik plak suruh gi SR amik kek yg die da ode..Malas nk buat katenye..Dalam pada malas2 tu, buat gak 3jenis kek..kek lapis, kek prune n kek coklat..Kt SR ode 2jenis, caramel cheese n moist choc cake..
Ble da kt KS, abg zul call suh sggh umah die cz ade org nk pasang grill..Petang2 raye nie la br nk pasang grill...Igtkan jap jer pasangnye...Alih2, da dkt kul7 pun xsiap2 gak...Terus decide last day iftar dgn pizza la...Dekat kul8 baru siap grill tuh!huhuhu...


Siap jer grill tu, terus blk umah amik mama..Nk kuar gi shopping lg..sumore, amoi tu pnye tudung xsempat cari ptg td..aku selalu gak kuor gi pekan malam raya..so, tau la cmne keadaannye..this is 1st time for mama n die terkejut tgk pekan tg.karang da macam KL...(KL pun xsesak cmni koot..)..aku smpai xdpt parking..turunkan amin utk amik suar yg die alter ptg td..(upah alter suar pun naik tauuu nk raya!!!!hampeh tul...)ngn bli songkok, mama nk cari jubah, n ain nk cari tudung die n my SIL..nk bgtau korang, betapa lamenye masa yg aku amik nk round 1blok kedai kat pekan tuh, sampai la diorang sume dpt ape yg diorang cari, aku br round 1 pusingan n park blkg kete org jer(ade la dlm 10min tggu dorang)!!!!!jem gilerrrrrrr......tgk je la pics kt bwh nie.......





aku rase pekan tg.karang tahun nie sesak die agak luar biase...dr hari isnin (6/9) lg pekan nie da jem sane sini...pagi khamis tu, kak nik hntr mama gi pasar basah..pas solat subuh jer terus pegi...tu pun da start nk sesak da....sampai la ke malam nu....yg peliknye, sume la dorang nk bli mlm raya...ade yg br nk carik baju raya la....perabot pun dorang bli mlm raya....huhuhu......

sampai sini kot dulu cite pasal raya...nie baru cite pasal 2 out of 12 hari cuti aku...hehehehe

to be continue........hahahaha

No comments:

Post a Comment