Sunday, February 6, 2011

CONTEST BLOG PALING CANTIK, COMEL DAN KEMAS !




oh! saya ditag oleh cik b2b yg not-very-soon akan jadi "Puan" Yaty (jgn marah, nanti hilang seri B2B)...hehe...terima kasih daun keladi, kalau aku yang menang, jangan dengki.. =P

walaupun ditag in a short notice, memandangkan contest nie akan due on 10th Feb, aku akan cuba buat yang terbaik utk semua...eceh! macam masuk contest hape jer, kan...

oke.contest nie mempertaruhkan rupa paras 100%!!tetapi, bukan rupa paras empunya blog yang jadi taruhan, sebaliknya rupa paras blog itu sendiri...

kategori 1: paling cantik??  
-peratus kebarangkalian utk menang = 50% jer sebab blog nie simple jer.tak tau la pulak kalau cik juri rasa blog ni dah cukup cantik...

kategori 2: paling comel??
-peratus kebarangkalian utk menang = 50% gak sebab rupa paras blog nie lebih kepada kategori "ayu" ataupun "anggun", dan bukan "comel"..hehehe

kategori 3: paling kemas??
-peratus kebarangkalian utk menang = 80%!!agak confident disitu...ini disebabkan, pemilik blog nie sangat ler details pasal kekemasan blog beliau. prinsip beliau tak kira di dunia nyata ataupun di alam maya ialah "biar simple asal kemas!" :p

terma dan syarat pertandingan seperti berikut:
  1. jadi follower FARZANA FARZANTO.
  2. peserta perempuan digalakkan. kerana hadiah disediakan khas untuk blogger perempuan. kalau lelaki nak masok boleh juga. kalau tak kisah menang baju2 macam kat atas ni. haha (setiap pemenang boleh memilih hadiah or baju mengikut citarasa sendiri di Pelangiwardrobe Hannah. add dulu baru boleh tengok baju2 disana)
  3. ada 3 kategori iaitu blog paling cantik, comel dan kemas. setiap kategori mempunyai 1 pemenang sahaja.
  4. buat 1 entry tentang contest ni.
  5. tag kepada 5 orang rakan blogger anda.
  6. letak banner di side bar blog anda dan link kan terus ke entry ni.
  7. setelah selesai, tinggal kan link entry anda berkenaan dengan contest ni di komen entry ni. saya akan check setiap link yang sudah ditinggalkan.
  8. penyertaan bermula pada 10.1.2011 hingga 10.2.2011.


berikut, adalah 5 rakan bloggers yg ditag!
  1. cik aween
  2. mashimaro comel
  3. mrs. apex
  4. cik zaff
  5. sis najwa

Friday, February 4, 2011

Xinnian Kuai Le!!


To all Chineses...

Xin nian kuai le..gong xi fa cai!gong xi!gong xi!

Tau. dah lambat sehari...eh, lupe ker tagline aku "better late than never"?? heee~

!!!----------------!!!


Rabu hari tu, kat ofis dah ramai yang cuti....aku jer yang rajin..hee~

Sebenarnye da segan nk mintak off...  :p

Malam tu, tengah tengok TV, sambil2 tu ber"twitter" la... tetibe........



WOW!!! heidi klum tuh follow aku.....hee~
before that, aku ade tweet something pasal die....


haha...aku tengok gala TV then dorang citer pasal Heidi ade buat talk show baru...aku bleh kate alal2 tom tom bak la sbb memang semua guests dlm talk show tu budak2 n die akan communicate dgn those kids macam paknil buat...tapi, maybe lain sikit la konsep die....heee~

yang penting, the fact yang die follow aku dulu!!!hehehehehehehe......  :D

Wednesday, February 2, 2011

Memories....






Dah setahun berlalu....
Dah macam-macam dah yang jadi...
Kita pun dah tak macam setahun dulu...
Dah buat hal masing-masing...
Dah ada hidup masing-masing...
Dah ada cinta masing-masing...




Semangat membara...

Ape yang membara sangat tuh??hee~

memandangkan LI (practical) lagi sebulan jer nak habis, berkobar-kobar ler semangat nak cari my first job... setelah sekian lama subscribe dgn jobstreet, sekarang lah masa nya nak guna kan sepenuhnya ape yg jobstreet ade...yeahhh!!

So far, ade gak la yg panggil utk interview tp aku dpt rase mcm 50-50 jer nk dapat...or, lebih tepat lg takde confident langsung nak dapat!hee~

last week, Zaf ade tulis pasal program usahawan PUNB kat blog die...aku baru teringat..before aku start bisnes coklat aku, aku ade usha2 gak pasal nie tp lelame mcm makin terlupa pulak nak follow up...ye la, mase aku tengok2 website PUNB  dulu, belum layak lg nak apply sebab masih blajar lagi...




well, memang impian aku nak ade bisnes sendiri...aku paling minat dgn F&B industry..taktau la nape aku pilih F&B...maybe sebab dalam family memang ramai yg involve dalam F&B nie...eh..eh..ade yg taktau ker F&B tuh ape?? food and beverages lah!!

keluarga belah abah, memang terkenal dgn bisnes F&B nie...yang paling berjaya mestilah pakcik aku, owner n pengasas Mastar Catering. ade a few jugak relatives yang meniaga makanan nie... in fact, abang aku sendiri dah start dengan bisnes yg seumpamanya tp die buat dalam skala kecik jer..plus, itu side bisnes die sebab yang main servis ialah broker lembu & kambing...eh..eh..aku dah pernah blog la pasal nie..korang bace la kat sini dgn kat sini..


dari masa skolah lagi aku dah start niaga2 nie...masa form 3 aku ngan geng2 kelas bukak gerai masa hari kantin..kitorang jual float, ice cream, nugget, n murtabak maggie... masa form 5 pun kitorang ade bukak gerai masa hari sukan...bukan lah banyak sangat untung nye..boleh la..tapi, seronok serve pelanggan tuh...tu yang best....

well, aku pun dah sign up utk program siswazah perantis dengan PUNB nie...tak sabar pulak nak tunggu reply dari diorang utk attend course...aku plan nak bukak "Chocolate Wonderland".. biasenye kedai2 macam nie ade kat airport jer kan, kedai yang jual semua coklat...kat kedai aku nanti, semua yang aku jual berasaskan coklat...ade homemade coklat(yg macam aku jual sekarang), ade coklat yang ready made (yg mcm jual kat kedai tu), kek coklat, n macam2 coklat lg la...yg penting semua mesti coklat!



Mungkin, aku boleh gak jual bahan2 n alat2 nak buat homemade chocolate..hehe~

harap-harap, semua nie akan jadi kenyataan satu hari nanti...



p/s: aku takde la senekad Zaf yg dah withdraw sume application die kat jobstreet...aku still nak buat back up plan in case tak dapat join PUNB..hee~

Tuesday, February 1, 2011

email dari @NajibRazak ???

Agak kecoh jugak hari ahad lepas bila semua check email dapat email wish CNY dari PM kite... ade sesape xdapat ker??hehe...

memule tuh, aku pun xdapat..kat twitter dah ramai yang bising2 pasal mail nie..tup tup...aku pun dapat gak!!kalau dah terer sangat sampai boleh trace semua email add 1 M'sia nie, nape lorr xfilter siap-siap...bagi kat yang celebrate CNY jer??xyah lerr nak blast kat semua...sampai ade S'porean yg dapat....

agak pelik la plak...masa nak raya ngn thaipusam baru2 nie, xde la plak nak blast email bagai...ade hidden agenda ker???






p/s: selamat hari Wilayah kepada orang2 KL, Labuan, Putrajaya......yang penting, cutiiiii.........!!!!!!!!!!!!!!